Dnešní doba je v mnohém velmi otevřená podnikání, dokonce o mnoho více, než tomu kdy bylo v naší historii. To pro nás, kdo se podnikáním zabýváme a operujeme se svou vlastní kůží na trhu, znamená spoustu výhod, jako je například volnost – nejsme nikomu podřízeni, můžeme dělat to, co nás baví, tvoříme si sami svou značku (svůj brand), který propagujeme a šíříme dál. V tom je právě zároveň i jedna palčivá nevýhoda, která sice nemusí být vidět na první pohled, ale dříve nebo později se s ní bude potýkat každý z nás.
Jedná se v základu o to, že dnešní trh je už tak přesycen velikou spoustou různých firem v nepřeberném množství oborů, že sotva nalezneme takové odvětví, nebo oblast, která by doposud byla nepokrytá. Originalita se ve světě podnikání cení snad ještě více, než zlato. Je tím, zásadním úspěchem, něčím, co nám zajistí prosperitu a oblíbenost u zákazníků ve velmi širokém měřítku. Nejsme-li originální, můžeme to rovnou zabalit.
Dnes se však budeme primárně zabývat tím, jak můžeme na trhu vyniknout, máme-li pocit, že jsme natolik originální, aby nás vidělo a vnímalo správným způsobem i naše okolí. Není nic smutnějšího, než zajímavý podnikatelský plán, malá firma nebo průkopnický start-up, o kterém nikdo neví, který nikdo nezná a nikdo nemá potřebná vodítka k tomu, aby se k němu dostal. Potřebujete, aby vás vaši zákazníci měli v povědomí ještě dříve, než se rozhodnou vaše služby nebo produkty s konkrétním záměrem vyhledat.
Jak toho docílit? Ideální cestou bude zejména propagace prostřednictvím produktů, které vyrábíte. Snažte se na sebe upozornit na akcích, kde je možné tento produkt nebo službu uplatnit. Zapojte představivost a vytvořte zajímavý work-shop, přednášku nebo živou diskuzi v oblasti, kterou se zabýváte. Jste odborníci, nebojte se využít své znalosti. Navštivte veletrhy nebo přehlídky v oblasti, ve které podnikáte, buďte vidět a zapojte do hry svůj pronikavý talent na navazování vztahů. Mluvte s klienty i se zástupci konkurence a čerpejte inspiraci, zpětnou vazbu, ale i nápady na vylepšení vaší propagace i výroby.
Nebojte se zapojit i další způsoby reklamy, ověřené klasiky, které vás nebudou stát mnoho úsilí, zato vám zajistí neustálý přísun nových klientů. Nechte si vytvořit originální a pokud možno vtipný reklamní textil. Potiskněte si firemní auta, nechte si vytvořit grafický design od profesionálů. To vše z vás dělá přitažlivou firmu, kterou chce znát každý.