Někoho to nebaví (obvykle muži), někdo si to užívá (nejčastěji ženy), ale nakupovat musí alespoň občas každý a ušetří rádi všichni. Pojďte se s námi podívat na to, jakými zásadami je dobré se při nakupování potravin a oblečení řídit, pokud nechceme zruinovat svoji peněženku.
Při nakupování potravin je dost zásadní jedno poměrně jednoduché pravidlo, a to NIKDY nechodit nakupovat hladoví! Pokud jdeme do obchodu hladoví, máme tzv. velké oči a do košíku dáme mnohem více věcí, než potřebujeme. Naopak je dobré doma zavést pravidlo nákupních seznamů, plánovat, co uvaříme, zpracovávat nespotřebované potraviny a v obchodě se seznamu striktně držet.
V České republice jsou velmi oblíbené akční slevové letáky, kterými nám obchodníci obvykle přecpávají schránky, ale najít si je můžete i na internetu. Někdy se jedná pouze o umělé marketingové slevy, ale zvláště u potravin se tyto akce vyplatí sledovat. Pokud se držíte toho, že se zajímáte pouze o zboží, které běžně používáte, můžete vhodně načasovaným pořízením a udržováním za takto snížené ceny pořízené zásoby výrazně ušetřit. Nesmíte se však nachytat a zakoupit i to, co nepotřebujete. V akci bývá velmi často běžně používaná drogerie a nejčastěji prodávané položky potravin.
Ušetřit můžete i tím, že budete vybírat alternativní výrobky k těm značkovým. Produkty privátních značek mívají často stejnou kvalitu jako ty značkové, pro řetězce je navíc velmi často vyrábějí stejné firmy. Ceny však bývají znatelně nižší.
U oblečení se rozhodně vyplatí počkat si na výprodeje. Sama tak velmi často nakupuji kvalitní kousky za zlomkové ceny. Obchodníci mívají rok rozdělený na několik sezón a podle toho vystavují různé kolekce, jejichž životnost není dlouhá, a protože nemívají velké sklady, snaží se ke konci sezóny oblečení a obuvi velmi rychle zbavit, ceny tak klesají na polovic, často i více.
Krásné a stylové kousky si ale můžete pořídit i second handech nebo outletech.
Nakupovat ekonomicky tak není vůbec složité, stačí jen trochu přemýšlet a chovat se racionálně, nenechávat se unášet emocemi!